دوره 2، شماره 5 - ( 1400 )                   جلد 2 شماره 5 صفحات 30-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- استادیار، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد بویین زهرا، دانشگاه آزاد اسلامی، بویین زهرا، ایران ، Hojat.hatami.93@gmail.com
2- کارشناس مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بوئین زهرا -
3- کارشناس مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بوئین زهرا،
چکیده:   (1449 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر عدم قطعیت راهبردی بر عملکرد راهبردی کسب‌و‌کار از طریق سازگاری قیمت، محصول، ترفیع و مکان بوده است. بر این اساس، روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری داده‌ها، توصیفی ـ پیمایشی مبتنی‌بر مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. جامعۀ­آماری پژوهش حاضر شامل کارکنان شرکت­های منتخب تولیدکنندۀ تجهیزات ورزشی و ابزار گردآوری داده‌ها نیز پرسش‌نامۀ استاندارد تعدیل‌شده بوده است. برای سنجش روایی پرسش‌نامه از آزمون‌های روایی واگرا، روایی همگرا و نرم‌افزار اسمارت پی.ال.اس. نسخۀ 3  استفاده شده است. همچنین از آزمون آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی پرسش‌نامه استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که عدم قطعیت راهبردی بر عملکرد راهبردی کسب‌و‌کار از طریق سازگاری قیمت، محصول، ترفیع و مکان به‌نحو معناداری اثرگذار است (P-Value= 0/05). بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که شرکت‌های تولیدکنندۀ تجهیزات ورزشی می‌توانند با رعایت انعطاف‌پذیری در اتخاذ عملکرد‌های راهبردی، ازقبیل سازگاری قیمت، محصول، ترفیع و مکان در راستای توسعۀ کسب‌و‌کار خود گام بردارند.
 
متن کامل [PDF 439 kb]   (533 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1399/8/20 | پذیرش: 1400/1/29 | انتشار: 1400/3/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.