Hatami H, faraji S, Ganjinehbaf F. Impact of strategic uncertainty on strategic business performance through marketing mixes in selected companies producing sports equipment. jsmas 2021; 2 (5) :1-30
URL:
http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-47556-fa.html
حاتمی حجت، فرجی شکیبا، گنجینه باف فاطمه. تأثیر عدمقطعیت بر عملکرد راهبردی کسب و کار از طریق آمیختههای بازاریابی در شرکتهای منتخب تولیدکننده تجهیزات ورزشی. تحلیل های جامعه شناختی و مدیریتی در ورزش. 1400; 2 (5) :1-30
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-47556-fa.html
1- استادیار، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد بویین زهرا، دانشگاه آزاد اسلامی، بویین زهرا، ایران ، Hojat.hatami.93@gmail.com
2- کارشناس مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بوئین زهرا -
3- کارشناس مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بوئین زهرا،
چکیده: (1921 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر عدم قطعیت راهبردی بر عملکرد راهبردی کسبوکار از طریق سازگاری قیمت، محصول، ترفیع و مکان بوده است. بر این اساس، روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری دادهها، توصیفی ـ پیمایشی مبتنیبر مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعۀآماری پژوهش حاضر شامل کارکنان شرکتهای منتخب تولیدکنندۀ تجهیزات ورزشی و ابزار گردآوری دادهها نیز پرسشنامۀ استاندارد تعدیلشده بوده است. برای سنجش روایی پرسشنامه از آزمونهای روایی واگرا، روایی همگرا و نرمافزار اسمارت پی.ال.اس. نسخۀ 3 استفاده شده است. همچنین از آزمون آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی پرسشنامه استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که عدم قطعیت راهبردی بر عملکرد راهبردی کسبوکار از طریق سازگاری قیمت، محصول، ترفیع و مکان بهنحو معناداری اثرگذار است (P-Value= 0/05). بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که شرکتهای تولیدکنندۀ تجهیزات ورزشی میتوانند با رعایت انعطافپذیری در اتخاذ عملکردهای راهبردی، ازقبیل سازگاری قیمت، محصول، ترفیع و مکان در راستای توسعۀ کسبوکار خود گام بردارند.
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
هنر و علوم انسانی (عمومی) دریافت: 1399/8/20 | پذیرش: 1400/1/29 | انتشار: 1400/3/10