دوره 3، شماره 9 - ( 1401 )                   جلد 3 شماره 9 صفحات 150-128 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

karimi A, ahmadi A. Developing a model of the effect of sports entrepreneurship on social well-being with the mediating role of media literacy among physical education students of Payam Noor University in Kermanshah province. jsmas 2022; 3 (9) :128-150
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-64366-fa.html
کریمی علی، احمدی علی. تدوین الگوی اثر کارآفرینی ورزشی بر بهزیستی اجتماعی با نقش واسطه ای سواد رسانه ای در بین دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه. پژوهش های سیاسی ایران. 1401; 3 (9) :128-150

URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-64366-fa.html


1- استادیار گروه مدیریت ورزشی. دانشگاه پیام نور. ایران ، alikarimi60@pnu.ac.ir
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی. دانشگاه پیام نور، تهران ایران.
چکیده:   (1191 مشاهده)
روش پژوهش توصیفی پیمایشی و مبتنی بر معادلات ساختاری بود که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه (320 نفر) ورودی نیمسال اول 1399-1400 بودند که با روش نمونه­گیری، طبقه­ای- تصادفی و بر اساس جدول مورگان (175 نفر) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده ها استفاده از سه پرسشنامه استاندارد: هاگس و مورگان (2007)، بهزیستی اجتماعی کییز (1998) و سواد رسانه ای رجبی (1392) بود. در این پژوهش جهت بررسی روابط بین اجزاء مدل از معادلات ساختاری و جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم ‌افزار اسمارت پی ال اس  استفاده شده است. یافته‌ها نشان داد که کارآفرینی ورزشی بر سواد رسانه ای با ضریب تاثیر 74/0 و مقدار بحرانی 96/15، کارآفرینی ورزشی بر بهزیستی اجتماعی با ضریب تاثیر 36/0 و مقدار بحرانی 85/4 و سواد رسانه ای بر بهزیستی اجتماعی با ضریب تاثیر 51/0 و مقدار بحرانی 28/7 تاثیر مثبت و معنادار داشته است. بر این اساس کارآفرینی ورزشی بر سواد رسانه ای با ضریب تاثیر 74/0، بیشترین اثرگذاری و کارآفرینی ورزشی بر بهزیستی اجتماعی با ضریب تاثیر 36/0 کمترین تاثیر را داشته است. می توان نتیجه گرفت که از  عمده ترین مسائل رفتاری و انسانی حاکم بر توسعه فضای کارآفرینی و اشتغال زایی در ورزش می تواند بالا بردن سواد رسانه ای در پرتو توجه به بهزیستی اجتماعی باشد.
متن کامل [PDF 594 kb]   (585 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1401/6/30 | پذیرش: 1401/9/23 | انتشار: 1401/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.