دوره 3، شماره 11 - ( 1401 )                   جلد 3 شماره 11 صفحات 120-95 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salamat N, Razavi S M H, kalateh seifari M. Providing effective solutions for women's sports to promote marketing. jsmas 2022; 3 (11) :95-120
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-67065-fa.html
سلامت ندا، رضوی سید محمدحسین، کلاته سیفری معصومه. ارائه راهکارهای مؤثر بر ورزش بانوان با هدف ارتقائ بازاریابی. تحلیل های جامعه شناختی و مدیریتی در ورزش. 1401; 3 (11) :95-120

URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-67065-fa.html


1- دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران. ، salamat_neda97@yahoo.com
2- استاد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
3- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
چکیده:   (1337 مشاهده)
هدف این پژوهش، تدوین راهبردهای توسعه بازاریابی ورزش بانوان ایران بود. این پژوهش، پژوهشی کیفی بود که با روش داده بنیاد و تکنیک استراوس­وکوربین انجام پذیرفت. برای گردآوری داده­ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. روش نمونه‌گیری هدفمند و با تکنیک گلوله برفی و تا رسیدن به اشباع نظری بود (21 مصاحبه). جامعه آماری اساتید دانشگاه، مربیان ، مدیران ارشد، مدیر بازاریابی ورزشی و افراد فعال در حوزه­های مدیریت ورزشی و اقتصادی ورزش به­ویژه ورزش بانوان بودند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی لستفاده شد. در نهایت راهبردها با 88 کد باز در 13 مقوله شناسایی شدند. روایی ابزار پژوهش، توسط مصاحبه‌شوندگان و اساتید خبره، تایید گردید و برای سنجش پایایی از روش توافق درون موضوعی استفاده شد که مقدار پایایی 89 درصد حاصل شد. تبلیغات به­روز و اثربخش، محصولات و خدمات مناسب، استانداردسازی و افزایش اماکن ورزشی، قیمت­گذاری مناسب، نیروی انسانی متخصص، حمایت مالی و تخصیص بودجه کافی، اقدامات برنامه­ریزی، برندسازی، ایجاد و اصلاح قوانین، ایجاد تسهیلات، افزایش گردشگری و رویداد، حمایت از حامیان مالی، اقدامات فرهنگی و آموزشی از راهبردهای توسعه بازاریابی ورزش بانوان ایران بودند. توسعه بازاریابی ورزش بانوان ایران به عنوان یک فعالیت جذاب و درآمدزا باعث رونق چرخه اقتصادی خواهد شد، می­تواند نقش موثری چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی داشته باشد و باعث رشد اقتصادی کشور خواهد گردید که این مهم نیازمند به کارگیری راهبردهای مناسب توسعه بازاریابی ورزش بانوان می­باشد.
 
متن کامل [PDF 559 kb]   (437 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1401/11/5 | پذیرش: 1401/12/15 | انتشار: 1401/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.