حمزه پور نیما، نظریان مادوانی عباس، شهبازی معصومه. مدلسازی معادلات ساختاری بازاریابی سبز و تمایل به خرید مشتریان محصولات ورزشی با میانجیگری مسئولیتپذیری اجتماعی فروشندگان ورزشی. تحلیل های جامعه شناختی و مدیریتی در ورزش. 1400; 2 (6) :91-107
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-58518-fa.html
1- گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت معلم شهیدرجایی، تهران، ایران ، mb_forghani@yahoo.com
2- استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت معلم شهیدرجایی، تهران، ایران
چکیده: (1721 مشاهده)
هدف از اجرای تحقیق حاضر مدلسازی معادلات ساختاری بازاریابی سبز و تمایل به خرید مشتریان محصولات ورزشی با میانجیگری مسئولیتپذیری اجتماعی فروشندگان ورزشی است. روش تحقیق توصیفی همبستگی است که بهصورت میدانی انجام شده است. برای این منظور 384 نفر از مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تهران با استفاده از روش مونرو بهصورت تصادفی خوشهای بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای آگاهی از بازاریابی سبز و تمایل به خرید حبیبی ساروی (1395) (92/0=α)، مسئولیتپذیری اجتماعی پارک و همکاران (2017) (73/0=α) با مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده شد. برای نرمال بودن دادههای تحقیق از آزمون کولموگروف ـ اسمیرنوف و برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش مدلسازی معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر با نرمافزار ایموس و نرمافزار آماری اس.پی.اس.اس. نسخۀ 22 در سطح معنیداری 05/0≥P استفاده شد. نتایج استنباطی بهدستآمده نشان داد که بین بازاریابی سبز و تمایل به خرید مشتریان محصولات ورزشی با نقش میانجیگری مسئولیتپذیری اجتماعی فروشندگان رابطه وجود دارد. همچنین مدل ارتباطی بین سه متغیر از برازش کافی برخوردار است
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
هنر و علوم انسانی (عمومی) دریافت: 1400/10/18 | پذیرش: 1401/1/15 | انتشار: 1400/6/20