دوره 2، شماره 6 - ( 1400 )                   جلد 2 شماره 6 صفحات 90-76 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

amini M. Survey of Physical Education Students' Attitudes toward Advertising of well-known sports mascots (case study: Puma brand). jsmas 2021; 2 (6) :76-90
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-58949-fa.html
امینی مریم. نگرش‌سنجی دانشجویان دانشکده‌های تربیت‌ بدنی نسبت‌به تبلیغات مسکات‌های ورزشی شناخته‌شده (مطالعۀ موردی: مسکات ورزشی با برند پوما). پژوهش های سیاسی ایران. 1400; 2 (6) :76-90

URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-58949-fa.html


دانشگاه شهید چمران ، amini71.maryam@gmail.com
چکیده:   (1114 مشاهده)
مسکات‌ها در بستر ورزش می‌توانند به‌عنوان نمایندۀ مناسبی برای معرفی محصولات مصرفی در تبلیغات و بازاریابی از دیدگاه مصرف‌ کنندگان مورد استفاده قرار گیرند؛ ازطرفی نیز فهم بینشی مناسب از نگرش مصرف‌کنندگان‌ ورزشی که تحت تأثیر عوامل مختلف هستند، می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود. بنابراین هدف از پژوهش حاضر واکاوی نگرش دانشجویان دانشکده‌های تربیت‌ بدنی نسبت‌به تبلیغات مسکات‌های ورزشی شناخته‌شده (مطالعۀ موردی: مسکات ورزشی با برند پوما) است. روش‌شناسی پژوهش حاضر توصیفی ـ پیمایشی بوده و براساس هدف از نوع مطالعات کاربردی است. برآورد حجم نمونه در این پژوهش با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس. Sample power مبتنی‌بر اهداف و فرضیات پژوهش صورت پذیرفت و با استفاده از ابزار درنظر گرفته‌شده (پرسش‌نامه) فرضیات مدنظر با استفاده از روش‌های آماری توسط نرم‌افزار اسمارت پلاس نسخۀ 3 تحلیل شدند. یافته‌های این پژوهش حکایت از آن داشت که تفاوت معناداری در نگرش دانشجویان دختر و پسر نسبت‌به مسکات ورزشی پوما مشاهده نشد، هرچند به‌صورت کلی دانشجویان نگرشی مطلوب و اثربخش نسبت‌به تبلیغات مسکات ورزشی پوما در بستر ورزش داشتند. ازسوی‌دیگر، تفاوت معناداری درمورد سن نسبت‌به نگرش دانشجویان به مسکات ورزشی شناخته‌شدۀ پوما به‌دست آمد. ازاین‌رو، به بازاریابان و متصدیان امر پیشنهاد می‌شود که ضمن توجه به ویژگی‌های روان‌شناختی افراد، گروه‌های سنی و تفکیک جنسیتی در جهت پیاده‌سازی استراتژی‌های تبلیغاتی خود در بستر ورزش را مدنظر قرار دهند.
متن کامل [PDF 367 kb]   (654 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1400/11/3 | پذیرش: 1400/11/30 | انتشار: 1400/6/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.