1- دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران ، r.nazari@khuisf.ac.ir
2- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
چکیده: (881 مشاهده)
هر صاحب کسبوکاری میداند که سودآوری درواقع ارائۀ همان چیزی است که مشتریان آن را میخواهند. در صنعت ورزش نیز برای تحریک کردن میل به ورزش و ایجاد حس ورزشخواهی نیازمند توجه به میل و خواستههای جامعه است. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر حس ورزشخواهی در جامعۀ ایرانی است که در زمرۀ تحقیقات کیفی است و از لحاظ هدف، بنیادی و از نظر نوع راهبرد، پژوهشی کیفی از نوع اکتشافی است و بهلحاظ روش اجرای پژوهش، از روش نظریهبنیادی بهره میبرد. جامعۀ آماری پژوهش شانزده نفر از مدیران، متخصصان و خبرگان است که بهصورت هدفمند و با روش گلولهبرفی مصاحبههای عمیق و نیمهساختاریافته انجام شد و دادهها بهصورت همزمان با استفاده از رویکرد گلیزری که شامل مجموعهای از کدگذاریهای باز، انتخابی و نظری است تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که توسعۀ ورزش همگانی، تأکید بر ورزش سلامتمحور، ضرورت توجه به ورزش تربیتی، عوامل اقتصادی فرهنگی مقولههای اصلی مدل نهایی پژوهش حاضر هستند.
نوع مقاله:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
هنر و علوم انسانی (عمومی) دریافت: 1400/12/26 | پذیرش: 1401/3/5 | انتشار: 1400/9/20