دوره 2، شماره 7 - ( 1400 )                   جلد 2 شماره 7 صفحات 37-22 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nazari R, Fatemeh Ghavami Komleh F G K. Identifying the effective factors of the sense of desire for sports in Iranian society. jsmas 2021; 2 (7) :22-37
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-60318-fa.html
نظری رسول، قوامی کومله فاطمه. شناسایی عوامل موثر حس وزش خواهی در جامعه ایرانی. تحلیل های جامعه شناختی و مدیریتی در ورزش. 1400; 2 (7) :22-37

URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-60318-fa.html


1- دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران ، r.nazari@khuisf.ac.ir
2- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
چکیده:   (881 مشاهده)
هر صاحب کسب‌وکاری می‌داند که سودآوری درواقع ارائۀ همان چیزی است که مشتریان آن را می‌خواهند. در صنعت ورزش نیز برای تحریک کردن میل به ورزش و ایجاد حس ورزش‌خواهی نیازمند توجه به میل و خواسته‌های جامعه است. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر حس ورزش‌خواهی در جامعۀ ایرانی است که در زمرۀ تحقیقات کیفی است و از لحاظ هدف، بنیادی و از نظر نوع راهبرد، پژوهشی کیفی از نوع اکتشافی است و به‌لحاظ روش اجرای پژوهش، از روش نظریه‌بنیادی  بهره می‌برد. جامعۀ آماری پژوهش شانزده نفر از مدیران، متخصصان و خبرگان است که به‌صورت هدفمند و با روش گلوله‌برفی مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختاریافته انجام شد و داده‌ها به‌صورت هم‌زمان با استفاده از رویکرد گلیزری که شامل مجموعه‌ای از کدگذاری‌های باز، انتخابی و نظری است تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که توسعۀ ورزش همگانی، تأکید بر ورزش سلامت‌محور، ضرورت توجه به ورزش تربیتی، عوامل اقتصادی فرهنگی مقوله‌های اصلی مدل نهایی پژوهش حاضر هستند.
متن کامل [PDF 361 kb]   (530 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1400/12/26 | پذیرش: 1401/3/5 | انتشار: 1400/9/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.