دوره 2، شماره 8 - ( 1400 )                   جلد 2 شماره 8 صفحات 107-87 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

roumiyani M, Monazami A H, Aghaei N. The relationship between brand equity and audience loyalty to the brand in sports clubs. jsmas 2022; 2 (8) :87-107
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-63128-fa.html
رومیانی مراد، منظمی امیرحسین، آقایی نجف. رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری تماشاگران به برند در باشگاه‌های ورزشی. تحلیل های جامعه شناختی و مدیریتی در ورزش. 1400; 2 (8) :87-107

URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-63128-fa.html


1- دانشجوی، دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، ایران ، moradroumiyani1986@yahoo.com
2- استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران،ایران
3- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی؛ تهران،ایران
چکیده:   (688 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ ارزش ویژۀ برند بر وفاداری تماشاگران به برند در باشگاه‌های ورزشی ایران بود. روش تحقیق توصیفی از نوع هم‌بستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعۀ آماری شامل تماشاگران باشگاه‌های ورزشی بود که حجم نمونه براساس جدول مورگان برای جامعۀ 1800 نفری 317 نفر تعیین و به روش نمونه‌گیری در دسترس و هدفمند انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامۀ ارزش ویژۀ برند آکر و پرسش‌نامۀ وفاداری تماشاگران ماهونی استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از ضریب هم‌بستگی پیرسون، رگرسیون خطی چندگانه به روش هم‌زمان با نرم‌افزار اس.پی.اس.اس. نسخۀ 25 استفاده شد. براساس نتایج تحقیق مشاهده شد که ارزش ویژۀ برند بر وفاداری تماشاگران با ضریب مسیر (001/0=P،891/0= β) تأثیر مثبت مستقیم معناداری دارد. بنابراین می‌توان گفت که ارزش ویژۀ برند بر وفاداری تماشاگران اثر مثبت معناداری دارد. پیشنهاد می‌شود با توجه به نتایج تحقیق، مسئولان و متصدیان باشگاه‌های ورزشی می‌توانند با توجه به نقش و اهمیت ارزش ویژۀ برند و وفاداری تماشاگران به باشگاه‌ها وفاداری بیشتری را از آن‌ها مشاهده کنند و پیامدهای مطلوب حاصل از حضور آن‌ها را به‌دست آورند. 

 
متن کامل [PDF 473 kb]   (516 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1401/5/2 | پذیرش: 1401/5/14 | انتشار: 1400/12/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.