دوره 3، شماره 11 - ( 1401 )                   جلد 3 شماره 11 صفحات 144-121 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tatari E, Jafarizafarabadi S. The use of social marketing in promoting the tendency of teachers towards Sport for all. jsmas 2022; 3 (11) :121-144
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-64724-fa.html
ططری احسان، جعفری ظفرآبادی سیروس. کاربرد بازاریابی اجتماعی در ارتقا گرایش معلمان به ورزش‌های همگانی. تحلیل های جامعه شناختی و مدیریتی در ورزش. 1401; 3 (11) :121-144

URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-64724-fa.html


1- دکتری مدیریت ورزشی، مدرس دانشگاه و دبیر رسمی آموزش و پرورش، خرم‌آباد، ایران. ، ahsan.tatary@yahoo.com
2- استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (1374 مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر کاربرد بازاریابی اجتماعی در ارتقا گرایش معلمان به ورزش های همگانی در کشور بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را تمامی ادارات کل آموزش و پرورش استان­ها تشکیل می­دادند. با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای در مرحله اول به صورت خوشه ای تصادفی و با بهره­مندی از نظر متخصصان تعداد 10 استان از میان 31 استان کشور انتخاب گردید سپس با استفاده از جدول مورگان و به صورت تصادفی ساده تعداد 400 پرسش­نامه به صورت نسبت جمعیت فرهنگیان هر استان توزیع و سپس تعداد 344 پرسش­نامه قابل استفاده جمع­آوری شد. ابزار گردآوری داده­ها پرسش­نامه محقق ساخته­ای بود که روایی و پایایی آن به وسیله اساتید و آزمون­های آماری تایید گردید. پرسشنامه ها از طریق ایمیل و شبکه­های مجازی و حضوری توسط نمونه ها تکمیل گردید. نتایج نشان داد که سرمایه­گذاری شخصی دارای بیشترین ضریب تاثیر (94/0) در ارتباط با بازاریابی اجتماعی بود. همچنین از میان مولفه­های بازاریابی اجتماعی هزینه مشارکت دارای بیشترین ضریب تاثیر بود (94/0) پس از این دو ارتباطات بازاریابی اجتماعی با ضریب تاثیر 929/0 و قابلیت دسترسی با ضریب تاثیر 869/0 در مرتبه­های بعدی قرار داشتند. ضریب تاثیر بین بازاریابی اجتماعی و فرهنگ مشارکت (775/0) و در ارتباط با مشارکت در ورزش (413/0) گزارش شده است که حاکی از اهمیت فراوان فرهنگ مشارکت است. در نهایت میزان ضریب تاثیر بازاریابی اجتماعی بر مشارکت معلمان در فعالیت­های ورزش همگانی 572/0 بود که میزان ارتباط مثبت و معناداری را گزارش می­کند.
متن کامل [PDF 588 kb]   (420 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1401/7/18 | پذیرش: 1401/10/13 | انتشار: 1401/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.