دوره 1، شماره 2 - ( 1399 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 41-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahemian F. Investigating the effect of physical education teachers' experience and the use of collaborative learning techniques in increasing students' skills and active role in the classroom. jsmas 2020; 1 (2) :31-41
URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-62741-fa.html
ابراهیمیان فاطمه. بررسی اثر تجربه معلمان تربیت بدنی و استفاده از تکنیک یادگیری مشارکتی در افزایش مهارت دانش آموزان و نقش فعال در کلاس. تحلیل های جامعه شناختی و مدیریتی در ورزش. 1399; 1 (2) :31-41

URL: http://jsmas.modares.ac.ir/article-9-62741-fa.html


کارشناس ارشد مدیریت راهبردی در ورزش دانشگاه بجنورد ، fateme.e8967b@gmail.com
چکیده:   (899 مشاهده)
تاکید بر ارائه تجارب آموزشی معتبر و فراگیر به دانش آموزان در بسیاری از سیستم‌های آموزشی به عنوان ضرورتی در جهت رشد حرکتی، اجتماعی و روانی توصیه شده است. علیرغم تمرکز مطالعات اخیر بر روی آماده‌سازی معلمان تربیت بدنی  برای ورود به این حرفه، توجه کمی به معلمان مبتدی و اینکه چگونه این معلمان می‌توانند تجارب غنی تربیت بدنی را ارتقا دهند، شده است. بنابراین، این مطالعه به دنبال درک این موضوع است که چگونه یک معلم تربیت بدنی مبتدی می‌تواند مدل یادگیری مشارکتی را پیاده‌سازی کند و مسئولیت فرآیندهای یاددهی-یادگیری را با دانش‌آموزان به اشتراک گذارد. شرکت کنندگان شامل ۷۷ معلم تربیت بدنی کم سابقه و تازه کار دوره‌ی متوسطه‌ی اول در خراسان رضوی (قوچان، تایباد، مشهد) بودند که با استفاده از پرسشنامه‌ی محقق ساخته نظرات آنها دریافت شد. جهت تحلیل یافته‌ها از آمون‌های تی تک‌نمونه‌ای و رگرسیون استفاده گردید. نتایج نشان داد که شاخص‌های یادگیری مشارکتی، فعال بودن در کلاس، تجربه‌ی معلمان، استعداد تشخیص داده شده، تعامل با دیگر دانش‌آموزان و تبعیت از تصمیمات مدیر و معلم بر مهارت دانش‌آموزان تاثیر معنی‌دار دارد.
 
متن کامل [PDF 461 kb]   (584 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: هنر و علوم انسانی (عمومی)
دریافت: 1401/4/16 | پذیرش: 1401/7/7 | انتشار: 1399/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.